Tőshirő
GoF''Knight
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:16, 25 Kwi 2012 Temat postu: Poradnik - TDM |
|
|
A więc chciałbym przedstawić tutaj taki mały poradnik odnośnie TDM i jego zasad, które zazwyczaj się stosuje. Każde słowo autorstwa Carli z zakonu RJO.
''Chciałabym dokładnie tutaj opisać jeden z najczęściej używanych trybów czyli TDM znany jako Team free for all.
I. Informacje
- Gracze dzielą się na 2 grupy red oraz blue.
- Najczęściej gra się 3s ( 3 na 3 ) oraz 2s ( 2 na 2), czasami również 4s ( 4 na 4).
- Timelimit oraz fraglimit:
* 3 s - timelimit 15 , fraglimit 0
* 2 s - timelimit 10, fraglimit 20
* 4s - timelimit 20, fraglimit 0
- Punkty:
* kill przeciwnika + 1
* kill team member - 1
* dead/dziura/itp - 1
II. Komunikacja bez użycia voice
Wszyscy gracze powinni mieć bindy do TDM'a; oto one:
Otwieramy konsole i wpisujemy:
* bind [klawisz] say_team Watch out
* bind [klawisz] say_team He's low
* bind [klawisz] say_team Incoming
* bind [klawisz] say_team Zmiana
* bind [klawisz] say_team blk
Słowniczek:
blk - duży balkon
taras - mały balkon
most / autostrada - most przez który przechodzimy żeby dostać się do blk/tarasu.
Bindy mają być pomocne, więc żadnych dodatków, alt codów itp. Muszą być widoczne !
III. Poruszanie
Najważniejszą rzeczą w tym trybie jest szybkie dostanie się do przeciwnika. Do tego potrzebna jest szybkość, ją możemy uzyskać poprzez ćwiczenia strafe jumpingu ( mapy, wideotutorial w zakładce download) oraz innych potrzebnych rzeczy.
Najbardziej znanym trickiem żeby dostać się do przeciwnika to chodzenie po ścianie ( wdrapywanie się, climbing). Podchodzimy do ściany i wchodzimy na nią, w pewnym momencie naciskamy spacje i wskakujemy np. na most. Jest to jeden z szybszych tricków.
Odbijanie się od ściany , wskakiwanie na ścianę, mocne odbicie i skok na wyższe piętro.
Wskakiwanie na płomienie(pod mostem), następnie skok, na końcu kuc. I jesteśmy.
IV. PUG
Pug - wybieranie składów. Dwie osoby walczą ze sobą, osoba która wygra wybiera pierwsza osobę do składu.
Podczas pugu nie można wejść do gry, grozi to kickiem na base a u Inventa z xlr8 - nawet banem.
Po rundzie, osoby które najwięcej uzyskały fragów , pugują.
V. Zgranie oraz pułapki
W TDM'ie nie można iść na pałę, najlepiej pierwszego puścić staffa a później za nim reszta. Najlepiej stosować pułapki, np. na dużym balkonie za ścianą może się schować gracz i w pewnym momencie kiedy podchodzi nasz przeciwnik my go ciach.
Na razie to na tyle, jeżeli naprawię swój sprzęt.. dam wideoporadnik do poruszania się po mapie oraz pułapkach.
Autor : Carla aka nub''
Każdy za pewnie zastanawiał się kiedyś "Jak oni potrafią się tak zgrać ". Otóż wszystko zależy od odpowiedniej taktyki oraz porozumiewania się. Postaram się w jak najkrótszy sposób opisać jak powinna wyglądać prawdziwa gra 2s.
VI. Komunikacja
W sumie to komunikacja głosowa jest niezbyt najlepszym rozwiązaniem ponieważ rozprasza. Zatrzymajmy się więc na bindach. W poprzednim etapie były bindy typu "He's Low " itp. Niektóre z nich nie są potrzebne. W przypadku He's Low, zazwyczaj team przeciwny ma takie same skiny, a na base nawet nicki. Więc nie jest man potrzebne bo trzeba by było być alfą i omegą żeby rozpoznać kto jest kim, prawda ;p?
Bindy powinny być takie jakie ty i swój "mate" znacie. Zakładając , na pierwszym wspólnym "treningu " staracie się dobrać odpowiednie bindy. Propozycje;
/ bind [klawisz] say_team BACKNOWIMJUMPINGONYOU - oznacza to że nasz kolega / koleżanka powinna się jak najszybciej odsunąć lub uciec ponieważ my chcemy zaatakować w tym miejscu gdzie stoi.
/ bind [klawisz] say_team Change Target ! - oczywiście oznacza to - zmiana przeciwnika. Jeżeli jesteśmy dosyć daleko a ktoś pokaże ten bind oznacza to że mam problem oraz przeciwnik jest odwrócony tyłem do nas. Nie pozostaje nic innego jak szybko podbiec i zdobyć fraga.
Następne bindy wy musicie sobie wybrać, najlepiej do tego wszystkiego dodać "Watch out !" i koniec.
VII. Movement i ogólnie styl gry.
Oke, mamy bindy czas na grę. Na początku najlepiej brać przykład z osób które dobrze grają 2s. Hmm, w sumie to Icarus nawet dobrze gra 2s.
Jak zapewne zauważyliście, jeden odskakuje i w tym samym momencie drugi doskakuje. Jest to trudne do opanowania ale bardzo przydatne. Druga sprawa jeżeli zostaje 2 vs 1 to jeden z nich "pomaga" yelowem, również przydatne ;p.
Żeby poćwiczyć movement najlepiej grac ze sobą duele na mapie duel3. Jeżeli spadniesz - słaby movement.
W sumie to wszystko, nie ma co się rozpisywać bo na teorie nie da wszystkiego się przełożyć.
Ofc . Time - 10 Frag - 20.
Jeżeli ktoś się zgłosi na ESL'a , GL & HF !''
Autor - Carla z RJO.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tőshirő dnia Śro 14:25, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|